Monday 19 September 2011

Mustafa Kamal Ataturk

Penulis: Abdul Latip Talib
Penerbit: PTS Litera Utama Sdn. Bhd.

Perenggan menarik:

  • “Kita tidak pernah mengenali Sultan Hamid II secara dekat. Kita dikelilingi oleh mereka yang memusuhi beliau. Sekarang leher kita telah dijerat oleh musuh-musuh Islam. Orang-orang Freemason sudah menggunakan kitabagi kepentingan mereka. Apa yang kita lakukan hanya menguntungkan orang-orang Yahudi”

  • “ Memang benar wahai sahabatku, kita telah diperdayakan hanya dengan beberapa keeping lira emas. Mereka pun pernah menawarkan sebanyak 30 juta lira kepada Sultan Abdul Hamid II tetapi beliau menolaknya.”

  • Pepatah Yahudi, Musuh mudah dikalahkan sekiranya kita mendekati mereka

  • Theodore Hertzl penulis Der Judenstaat (Negara Yahudi), iaitu Pengasas Negara Yahudi menemui Sultan Abdul Hamid II dan menawarkan 150 juta paun sterling untuk membeli tanah di Palestin.

  • Sultan Abdul Hamid di akui kehebatan oleh Raja Jerman, Kaiser Wilhelm II “berasa gerun dan terasa diri kecil dihadapannya”

  • Sultan Abdul Hamid II memberi amaran kepada England menghentikan pementasan hasil karya Voltaire bertajuk “Muhammad dan Kefanatikan”

  • Sultan Abdul Hamid II mempunyai sembilan orang anak lelaki dan tujuh orang anak perempuan dipisah-pisahkan dan dibawa ke Perancis dan sebahagian ke London dijadikan pengemis.
Chapter: Pengkhianatan MKA, Tawaran Perdamaian, Berakhirnya Zaman Kegemilangan Uthmaniah, Badiuzzaman Said An-Nursi, Kota Konstantinopel............., Kematian yang tidak ditangisi.



..............................Selamat Membaca....................................




No comments:

Post a Comment

Share This:

We've been together:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers